Zagotavljanje učenja na daljavo z uporabo mobilne tehnologije: visokošolske knjižnice v Gani

V Gani so raziskovali možnosti uporabe mobilnih tehnologij z namenom izboljšati ponudbo njihovih visokošolskih knjižnic z zagotavljanjem storitev za učenje na daljavo. Njihov cilj je bil ocenitev ozaveščenosti o knjižničnih storitvah, ki temeljijo na mobilni tehnologiji. Raziskavo so izvedli z uporabo spletnega anketnega vprašalnika med 382 študenti in 118 knjižničarji na dveh visokošolskih knjižnicah in opisno statistiko pridobljenih rezultatov.
Vir: Unsplash

 

Rezultati so pokazali, da študenti poznajo mobilne knjižnične storitve in so jih tudi pozitivno ocenili ter izrazili velika pričakovanja glede razpoložljivosti teh storitev. Na žalost pa so ugotovili, da obstaja v visokošolskih knjižnicah v Gani pomanjkanje usposobljenega osebja za zagotavljanje mobilnih storitev. Raziskava je pokazala, da se uporaba mobilnih naprav v univerzitetnem okolju širi, zato so avtorji mnenja, da bi morali knjižničarji delati na svojih kompetencah pri prehodu na zagotavljanje storitev na mobilnih platformah. Ugotovili so, da večina knjižničnega osebja zna uporabljati mobilne naprave za pošiljanje in prejemanje besedilnih sporočil in preverjanje e-pošte; prav tako so zelo spretni pri ustvarjanju vsebin v družbenih omrežjih.Vendar pa je raziskava na drugi strani pokazala, da ima zelo malo osebja tehničnega znanja, kot je razvoj programske opreme, potrebne za mobilne storitve in znanja o namestitvi knjižničnih virov, ki jih je potrebno namestiti za vzpostavitev mobilnih platform.

Vir: Unsplash

 

Rezultati raziskave so pokazali, da imajo študenti velika pričakovanja glede razpoložljivosti knjižničnih mobilnih storitev. Avtorji tako ugotavljajo, da storitve fizične knjižnice sicer ostajajo dragocen sestavni del knjižničnega sistema, vendar je sploh v današnjem času pomembno zagotavljanje bolj celostnega okolja za dostop do informacij, kar vključuje tudi oddaljeni (mobilni) dostop. Rezultati raziskave so sicer pokazali, da ganske visokošolske knjižnice že prehajajo na zagotavljanje knjižničnih storitev na mobilnih platformah, a žal prepočasi. Razlogi so v pomanjkanju tehnično usposobljenega knjižničnega osebja. Zato avtorji priporočajo, da knjižnice vzpostavijo izobraževanje za usposabljanje svojih knjižničarjev. Pri tem ne bi bilo odveč sodelovanje z drugimi mednarodnimi organizacijami s področja knjižničarstva, ki so uspeli pri razvoju mobilnih aplikacij. Kot drugo možnost navajajo zaposlitev tehnično kompetentnega osebja. 

 Ganska raziskava je pokazala, da med študenti obstaja potreba po mobilnih storitvah visokošolskih knjižnic, vendar ji knjižničarji s svojim pomanjkljivim znanjem težko sledijo. Takšna raziskava ne bi bila odveč tudi v Sloveniji, kjer še vedno niso znane potrebe po mobilnih knjižničnih storitvah med študenti in nivoju znanja med visokošolskimi knjižničarji. Glede na to, da nas trenutna situacija usmerja v zagotavljanje tovrstnih storitev, bi morali imeti podatke o stanju v naših visokošolskih knjižnicah. Ali študenti uporabljajo mobilne storitve? Ali so seznanjeni s ponudbo mobilnih storitev v visokošolskih knjižnicah? Ali visokošolske knjižnice zagotavljajo mobilne storitve? In nenazadnje, so bibliotekarji primerno usposobljeni za zagotavljanje teh storitev? Le odgovori na ta vprašanja omogočajo, da gremo nasproti svojim uporabnikom v visokošolskih knjižnicah in zagotovimo tudi izobraževanja za uporabo mobilnih storitev. Ki so roko na srce, potrebna. 

 

Vir: 

Acheampong, E., & Agyemang, F. G. Enhancing academic library services provision in the distance learning environment with mobile technologies. The Journal of Academic Librarianship, 47(1), 102279.

Komentarji

Priljubljene objave