Indijska raziskava o uporabi mobilne tehnologije v študijskem okolju
Zaradi naraščajoče vsesplošne uporabe mobilne tehnologije sta
avtorja prispevka, indijska profesorja na Oddelku za informacijsko znanost
Univerze v Delhiju, Saleeq Ahmad Darr in Margam Madhusudhan (2018) opravila
raziskavo o njeni uporabi v indijskem študijskem okolju . Z raziskavo sta želela pridobiti odgovore na vprašanja o tem, v katere namene študenti najbolj
uporabljajo mobilne naprave; ali jih uporabljajo za dostop do knjižničnih
storitev in če jih, do katerih storitev in elektronskih virov najpogosteje
dostopajo. Cilji raziskave so bili raziskati lastništvo, uporabo in
razširjenost mobilnih naprav med študenti; ugotoviti pogostost uporabe mobilnih
naprav za dostop do knjižničnih storitev ter podrobneje preučiti njihovo
uporabo pri dostopanju do knjižničnih storitev. Avtorja sta se osredotočila na
raziskavo o uporabi pametnih telefonov, prenosnih računalnikov, tablic,
bralnikov in PDA (angl. Personal Digital Assistent).
![]() |
Vir: Anni |
Raziskavo sta opravila med 820 študenti znotraj
univerzitetnih ustanov v Delhiju z uporabo ankete, žal pa je bilo med
veljavnimi vprašalniki več udeležencev moškega spola (65%). Raziskava je
pokazala, da imajo študenti v lasti v največji meri pametne telefone (cca 90%),
na drugem mestu so prenosni računalniki (cca 87%) in na tretjem mestu v zelo
majhnem odstotku (cca 22%) tablice; medtem ko imajo bralnike, PDA in druge tipe
mobilnih naprav v lasti zelo redko. Na vprašanje o tem, kako pogosto
uporabljajo mobilne naprave, jih je večina odgovorila, da jih uporabljajo več
kot 3 ure na dan, kar kaže na kar obsežno uporabo mobilnih naprav (najbrž
pametnih telefonov). Pametne telefone najpogosteje uporabljajo za dostop do
interneta, na drugem mestu za komunikacijo in na tretjem mestu za pošiljanje
besedilnih sporočil prek mobilnih aplikacij (Whatsapp).
Avtorja sta opravila tudi primerjavo med dnevnim dostopanjem
SNS (angl. Social Networking Sites) in dostopom do knjižničnih storitev in
ugotovila, da so dostopi do SNS veliko pogostejši. Sicer sta sklepala, da je to
zato, ker nekatere visokošolske knjižnice še niso uvedle mobilnih knjižničnih
storitev, vendar gre tu lahko za to, da ne potrebujejo pogosto (dnevno) knjižničnih
storitev in je zato dostop do njih redkejši. Med študenti, ki dostopajo do
obsežnejših gradiv prek mobilnih naprav, je bilo največ takih, ki berejo
e-knjige; na drugem mestu so tisti, ki berejo e-članke (do teh gradiv dostopajo
preko domačih strani knjižnic); najmanj pogosto se odločijo za mobilni dostop
do OPAC-a (kataloga). Knjižnične storitve, kot so rezervacija gradiva, urnik odprtosti,
novosti itd. indijski študenti ne uporabljajo pogosto na svojih mobilnih
napravah. Kljub temu je raziskava pokazala, da so naklonjeni storitvi »Vprašaj
knjižničarja«, ki bi jo radi uporabljali tudi v mobilni različici.
Raziskavo sta zaključila z ugotovitvijo, da zaradi vedno
večje uporabe mobilnih naprav (sploh pametnih telefonov) med študenti že
obstaja potreba po zagotavljanju mobilnih knjižničnih storitev. Med temi
storitvami je najbolj zaželen dostop do e-gradiv, ki naj bi jih ponujala
knjižnica. Visokošolske knjižnice se bodo morale novemu, hitremu načinu iskanja
informacij prilagoditi in zagotoviti
možnost mobilnega dostopanja do svojih storitev.
![]() |
Vir: Smithsonian National Air and Space Museum |
Raziskava je vsebinsko zanimiva, kljub temu pa avtorja na podlagi
njenih rezultatov nista podala nekaterih podrobnejših ugotovitev. Ostaja odprto
vprašanje o želenem uporabniškem vmesniku, enostavnosti, uporabnosti in
priročnosti mobilnih storitev; o obliki mobilne knjižnične ponudbe (mobilna
različica/mobilna aplikacija) ipd. Vzorec udeležencev ankete je bil pretežno
moški, a sta avtorja v svoji raziskavi vseeno podajala ugotovitve o razlikah
med spoloma. Poleg tega je raziskava potekala
le v kvantitativnem pogledu z razlago opisne statistike; manjkali so
kvalitativni podatki, ki bi razkrili še nekatere druge aspekte študentskih
navad in potreb.
Kljub temu lahko raziskavo uporabimo kot dobro iztočnico za slovensko/evropsko
raziskavo na tem področju, saj med študenti z različnih kontinentov sveta brez
dvoma obstajajo medkulturne razlike. To je pa že nov vidik, ki bi ga bilo
vredno raziskati v okviru mobilnih navad.
![]() |
Vir: IFLScience |
Vir:
Komentarji
Objavite komentar